Chatta med oss

Du hittar oss ner till höger

Support 24/7

Vi finns för dig när du behöver det

All Categories

  • All Categories
  • DEALS
  • Om Oss
  • Ägarna
  • Aktuellt om Företaget
  • Företaget
  • Villkor och Information
  • Stolar
  • Gungstolar
  • Kök
  • Vardagsrum
  • Matsal
  • Belysning
  • Glödlampor
  • Golvlampor
  • Taklampor
  • Bord
  • Matbord
  • Matgrupper
  • Ditt hem
  • Biblioteket
  • Hall
  • Kök
  • Matsal
  • Sovrum
  • Vardagsrum
  • Lounge
  • Tillbehör
  • Fåtöljer
  • Soffor
  • Barstolar
  • Designer
  • Arne Jacobsen
  • Charles Eames
  • Eero Aarnio
  • Eileen Gray
  • Florence Knoll
  • Hans J.Wegner
  • Harry Bertoia
  • Philippe Starck
  • Poul Henningsen
  • Verner Panton
  • Mies Van Der Rohe
  • Eero Saarinen
  • Isamu Noguchi
  • Frakt

Villkor & Information

Tänk på att villkoren nedan är de du godkänner när du handlar hos oss, genom att godkänna dessa blir de också bindande. Har du något special önskemål till avsteg från nedanstående är du alltid välkommen att kontakta oss.

Minimiorder & Leverans

Vi har ingen minimiorder. Alla ordrar är välkomna. Däremot måste man vara 18 år för att göra en beställning. Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att göra en beställning.

Vi levererar varor inom EU.

Leveranstid

Normal leveranstid är cirka 7-10 dagar. Under högsäsong/högbelastning kan det ta längre tid. Kom ihåg! Möblerna skickas från Storbritannien, det tar, beroende på fraktväg och sätt, ett litet tag innan möblerna hittar till Sverige.

Du kan hålla koll på din beställning med tracking-nummer som du får från oss via e-post. Om du har några frågor om leveransen är du välkommen att kontakta vår kundservice på chatten på vår sida eller till info.ohmydeal@gmail.com.

Leveranssätt

Vi skickar beställningar som postpaket, brev eller pall (Gäller stora ordar, som t.ex soffor och fåtöljer).

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget och/eller felleveranser som inte kan spåras till ett av oss orsakat misstag eller felhantering.

Information om fraktföretaget hittar du på respektive bolags hemsida.

Reklamation och retur vid fel i varan

Enligt svensk konsumentlagstiftning har du alltid 3 år på dig att reklamera en vara som har ett produktionsfel. Alla returer är gratis och hanteras genom att vi får in underlag för det som ska returneras, mått, vikt och antal emballage. Det är viktigt att du sparar original emballaget tills dess att du konstaterat att vara är felfri och rätt vara. Om original emballaget inte är tillgängligt, står du som kund för att införskaffa motsvarande för att returnera varan. Alla våra returer hanteras i regel med UPS och hämtas på kundens angivna adress. Företaget tar inte emot returer till sin svenska adress eller adressen i Estland, alla returer går åter till ursprungslandet.

När varorna är färdig hanterade återbetalas du inom 14 dagar.

För återbetalning ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. 

Ångerrätt

Självklart kan det alltid vara så att en produkt som du beställt inte passar bra med din inredning eller att den inte ser ut som du hade tänkt dig. På Ohmydeal.se kan du alltid returnera en produkt inom 14 dagar efter köp. Kontakta vår kundtjänst för att returnera produkten.

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Innan du skickar varan i retur måste du skicka in följande information via mail:

  • Namn
  • Ordernummer 
  • Telefonnummer

Mailet skickar ni till info.ohmydeal@gmail.com

Ett krav är att varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackningen. Meddelande om retur ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (Gäller ej ersättningsvaror eller reservdelar). Vi följer Konsumentverkets rekommendationer, www.Konsumentverket.se.

Även här står vi för frakten tillbaka.

Skador på paket och ej uthämtade paket

  • Upptäcker du direkt skador på paketet ska du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket!
  • Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet ska du fotografera skadan och skicka fotona till info.ohmydeal@gmail.com. Då hjälper vi dig vidare.
  • Har du beställt och inte hämtat ut din försändelse innan det går i retur. (paket ca 1 månad, brev 14 dagar) kommer du inte att återbetalas förrän leveransen i sin helhet är åter hos avsändaren.

Betalningsalternativ

 

1. Faktura

Vid köp med faktura görs först en kreditpröving sedan skickas faktura till kund via e-mail från Paylevo. Betalningsvillkor är 14 dagar. Faktura erbjuds för köp upp till och med 8 000 kr. För önskan om köp på faktura över 8 000 kr var vänlig kontakta info.ohmydeal@gmail.com. Se nedan för mer information:

Önskar du köpa för mer än 8000 kr? Gör följande:

  1. ​Lägg order, välj faktura som betalningsalternativ.
  2. Ange utöver ditt personnummer, även ytterligare ett personnummer. (Personen som tillhandahåller personnumret måste godkänt detta, personnumret måste anges med tillhörande namn(om inte samma som beställaren))
  3. Vi behandlar din order, om båda personnumrena är godkända för faktura skickas två fakturor till din E-post, respektive den andra personens e-post. (Fakturabolaget har tillgång till e-postadresser som är kopplade till personnummer.)

​Har du inte mottagit dina varor och den sista betalningsdagen för fakturan har passerat, kontakta oss och vi skjuter upp fakturan åt dig. Har du frågor eller synpunkter kontakta oss!

Paypal-betlaning

För att kunna betala med kort och eller ett Paypal-konto måste du vara registrerat hos Paypal. Det gör du enklast på Paypal.com. Efter registreringen kan du använda dig av detta alternativ vid betalning i checkouten. Har du frågor kring detta kontakta oss.

Banköverföring

Du kan även välja att överföra beloppet för din order till vårt bankkonto. Information om hur du gör en internationell överföring hittar du hos din bank.

Kontonummer och information om betalningen får du i samband med att du valt detta alternativ i checkouten.

Vi kan inte äga svenska konton, då måste vi vara ett Svenskt registrerat företag, detta är inte lagligt då vi säljer design-replikor.

Denna betalningsmetod innebär förskottsbetalning

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). Vårt system är skyddat med SSL-certifikat som krypterar trafiken mellan kunden och vår sida. För att trafiken ska vara skyddad kontrollera att det står "Säker" till vänster om hemsida-adressen i din webbläsare.

Övrigt.

KOM IHÅG! ATT SÄLJA VIDARE DESIGN-REPLIKER I ANDRA HAND ÄR OLAGLIG ENLIGT SVENSK LAG. ÄR DU MISSNÖJD MED MÖBELN RETURNERA DENNA HELLRE.

Vi reserverar oss mot felskrivningar och felaktiga priser. Vi reserverar oss även för att en produkt kan ta slut i lager. Vi kan tyvärr inte garantera att bilderna återger varans utseende helt och hållet. Dels med anledning av att små detaljer inte syns och dels för att olika bildskärmar har olika inställningar vad gäller färger, ljusstyrka etc.